Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

19 September 2009

s.h.a.d.o.w


bayang-bayang
engkau hadir lagi
dlm mimpi pendekku
kurang dari 5minit

bayang-bayang
adakah ini dendam rindu?
adakah aku merindu
pd bayang-bayang

bayang-bayang
tanpa jisim teguh
engkau tetap tiba tersenyum
mencarik anyaman mimpi indah
daku yg bukan perindu

bayang-bayang
ingin dihalau engkau takku jemput
ingin dipersila, engkau merobek luka
terus aku, harus bagaimana?
ibarat kata yang tua-tua,
ditelan mati emak, diluah mati bapak

bayang-bayang
kadang-kadang
bayangmu datang tanpa dipinta
brsembunyi di sebalik kukuh hatiku
kadang-kadang bila dipaksa
engkau menjauh
engkau menghilang

bayang-bayang
tahukah engkau
aku sudah kuat
sunguh
tidak tipu-tipu
kuat yang betul betul kuat

aku tak perlu lagi bayang-bayang
untuk mmbantu mendukung aku
saat aku berendam duka
atau
saat aku tersenyum gembira

aku kuat kan?

memang lama
memang sukar
untuk aku buang bayang-bayang
kerana rasa itu hadir tanpa dipinta
tak tak
aku tak pernah minta
malu
kan itu dosa?

tapi bayang-bayang yang ada
di lewat 2bulan setengah yang lalu
ada hikmahnya

hikmahnya?


aku sudah kuat!


jauh lemah!

utk tunduk pd bayang bayang kedua!

Tiada ulasan: