Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

09 Jun 2010

kiddos

ha. tgk gambar gambar kat bawah? tomel tak tomel tak. tomel sgt kan, kan. ha rambang mata. rambang mata. alahai. alahai. sebenarnya, gmbr2 budak2 kat bwh ni semua gmbr2 sepupu2 dan anak2 saudara sepupu aku. byk lagi sebenarnya, cuma aku dh letih nk upload dlm keadaan internet tahap siput tak ada enjin turbo apa yg aku karut ni.

walaupun aku ni nmpk sj kasar mcm Sarip Dol samseng kampong dusun, tapi alahai aku suka budak budak. perempuan la katakan ehem. tapi, aku suka tunjuk garang depan budak budak ni sebab taknak budak budak ni jd tak makan saman ha pijak kepala dan ngada ngada. aku pantang betul budak ngada ngada ni sikit2 nangis sikit2 nangis pastuh hingus meleleh okay acah. sebenarnya aku takut aku cair. kalau dh aku cair, budak2 ni minta apa, semua aku bagi. jd spoil brat la budak budak ni nanti. haih.

satu, dua, tiga. meh aku bagi biodata budak budak tomel tomel ala ala busyuk acem ni okay. here we go;



nama budak comel wajah kesayangan hamba ni; Shazwan. tecik lagi. baru umur 4 tahun taksilap aku. comel sgt kan. sekali pandang aku ckp budak Shazwan ni mcm muka Adam AF2 tu. betul tak tipu. rasa nk cubit saja pipi dia ala ala. aku paling syg dia ni la hah. kecik kecik dulu asal nampak aku, lari mencicit.

kalau Mak dia tak nampak, aku cubit buntut dia senyap senyap sebab aku geram sebab dia taknak kat aku. oh lupa nk bgtau. Shazwan ni sepupu aku. anak PakSu aku. PakSu aku kerjanya merantau. sebab kerja Petronas.

hari tu budak Shazwan ni pergi duduk Egypt sekejap rindu berulam jantung aku. tapi takpe. dh balik pun. tecik tecik dulu, Mak dia selalu pakaikn dia jubah ala ala comel. suara dia kecik aje mcm Donald Trump eh Donald Duck. selalu nak dgn bibik. dgn aku taknak. tapi tu kisah silam. skrg dia dh nak dgn aku ala ala. dh pandai menulis dh skrg. comel pulak tuh. charming.

ala ala. rindu dia. kalau jumpa dia aku selalu picit pipi dia dan paksa dia tengok muka aku haha haha. adoi. I miss him like hell. hari tu dia balik kampong aku tak ada. sedih betul. adik aku ckp, dia dh besar skrg. dh matured pun. aww. mesti handsome dh skrg kan. again, I miss him like hell. -,-

ni sepupu aku sebelah Emak. cheeky okay. namanya Ammar. comel mcm Upin&Ipin kan, kan. baik setuju, siapa tak setuju dapat demam kepialu tehehe. dh drjh dua taksilap aku. kecik aje budaknya. suara pun kecik. budak Ammar ni anak tunggal lelaki dlm famili pakcik aku tau. nama dia pun, pakcik aku dapat mimpi ada org tu suruh letak nama dia Ammar.

kira rezeki pakcik aku la. cerdik humangaih si budak Ammar ni. kalau kamu nak klepet main2kan dia, pikirlah empat lima kali kang kamu terkena balik smash Chong Wei budak cerdik ni haha.

hari tu dia dtg overnite rumah aku. cuti, balik kampong. Mak aku ia ia la bacakan bedtime story dekat si budak Ammar ni yg dh berjuta kali Mak aku ulang waktu aku umur dia dulu dulu. sekali Mak aku cerita Sang Kancil dan Buaya punya cerita, Mak aku nampak mata dia dh nak tutup alih alih tiba tiba tkeluar suara si Ammar ni tanya Mak aku, "kenapa buaya tak pandai mcm kancil?"

lebih kurang gitu la soalan dia. Mak aku dh nak terkekeh bantai gelak tapi Mak aku tahan. alahai budak kecik ni. ingatkn dh nak tidur. ha amik ha amik. nak jwb hapeh. aku taktahu lepastuh Mak aku goreng hapah dgn dia. haha.



ha. yg comel comel ala ala anak Pak Arab ni, dua sepupu aku. kira, anak sepupu ayah aku. sepupu kamceng ayah aku la kira. sebab famili ayah aku kecik aje. sepupu sepupu tu ibarat adik beradik la. ni hari aku singgah rumah dia. rumah Maklong aku. dekat Kelab Cinta Syg, SP betul betul blkg theme park the Carnivall. besar rumah Maklong aku sampai setiap sudut ada CCTV ha tak boleh la nk buat jht cm makan ayam sorok sorok kat balkoni ke kat kolam ikan eh eh tsk nak lyn perasaan pun kantoi gitu haih.

nama budak comel ala ala ni Ikmal. ha sm la jugak budak Ikmal ni. ala dulu dulu taknak dekat semua org. dekat mak dgn bibik dia aje nak bergayut pun alahai cepuk kang. dh la muka mcm tedi bear geram betul. kalau mak dia taknampak aku selalu tarik pipi dia kuat2. tapi hari tu kantoi, sebab aku tarik kuat kuat sampai dia nangis. disebabkn dia takberapa fasih lg nak bercakap, dia nangis2 pastuh tunjuk tunjuk kat aku kantoi beb. nasib aku cool. nasib mak dia syg tetamu haha.

.




hai. budak hensem tapi mcm dingin dingin ni ala ala hero Remaja ni namanya Syazrul. dh darjah dua ke tiga entah takigt aku. ha ni, anak saudara sepupu aku. anak sepupu aku. yg pertama okay. hensem kan. tapi humangaih. dlm mulut dia mcm ada jongkong emas. berat mulut betul. kalau kamu ckp dgn dia, esok lusa pun belum tentu dia jwb.

lmbt berckp dan berat mulut. tapi nasib hensem. tapi, dh makin lama dh makin besar dh kenal org ni, baru la dia nak tak hendak nak berckp dgn org. suka kumpul kereta mainan ni. entah entah besar besar kamu jadi Micheal Schumacher kan, kan Arul tehehe.


aku igt lagi. raya yg bila entah. dia dtg raya rumah aku dgn Pakcik aku. aku tanya la dia, "Arul, lapar tak?". Arul:________. ha, memang dia takjwb pun. aku sj bodoh bodoh tanya. lepastuh Mak aku ckp, ala pergi ambil nasi suap aje terus. menonong aku pergi ambil nasi konon konon sbg Maklong yg prihatin la.

sekali aku dtg depan dia, suruh nganga eh eh pandai pulak budak Arul ni nganga mulut. tapi yg sedihnya sobs sobsss, aku lupa nasik aku tuh panas wawawa *air mata bercucuran* nasib tak terbakar mulut anak aku ni hah. terus ternganga nganga mulut dia ala sian sian. lepastuh aku dh pandai dh nak test dulu. lepastuh sesi makan makan diteruskn dgn lancar tehehehe. sian kau Arul sobs sobbss. Maklong cowie cowie okay.





hai. saya Sazzy Falak Junior. cute tak saya? tehehe. kan, kan. dua kali pandang pun aku dh boleh ckp dia ni macam Sazzy Falak kecik kecik. kan, kan? tomel aje. senyum manis. ada smiley eyes lagi mcm aku eh eh ehem. ha, nama Sazzy Falak Jr ni Nurul Anis.


nama manja Nunis, Nisnis dan apa apa lg entah Makcik aku la ni. sepupu aku. anak tunggal perempuan. ada tiga abang. tapi yg sulung dh arwah. kisah mcm mn Makcik aku nak dptkn dia ni menarik sikit. ha nak tau tak.

Makcik aku ni sikit punya la nak anak perempuan. tapi dia dh takmau anak banyak banyak. jadi dia merancang utk mengandungkn si Anis ni. dia merancang utk kandungan ni jadi kandungan terakhir dan nak anak perempuan.

oleh sebab tu, ada la kwn Makcik aku ni bagi petua dekat Makcik aku. kalau nak anak perempuan, Makcik aku mesti ambil secara senyap senyap senduk nasi di rumah org yg ada semua anak perempuan tanpa pengetahuan siapa siapa pun org rumah tersebut. nak dijadikn cerita, Makcik aku pun curi la senduk nasi rumah aku. sebab rumah aku semua la perempuan kecuali Ayah aku yg ganteng tu.

dh semua lahir selamat dapat si Anis tu barulah Makcik aku panggil Mak aku dan ceritakan semuanya kisah kisah rompakan dia dekat Mak aku. Mak aku yg inosen ni pun tak sedar misteri kehilangan senduk nasi kat rumah sebab dh banyak sgt senduk nasi pun kt rumah. tapi tu la org kata bukannya boleh percaya sgt sebab dh mungkin rejeki Makcik aku. hilang seorang anak, Allah bg apa yg dia nak. ha, jadi dptlah si cheeky Anis ni.

tomel Anis ni. cheeky dan manja. suara dia pun dh ala ala suara Sazzy Falak. serak serak basah. kalau aku dan femili aku pergi rumah dia, mesti dia tak kasi balik siap nangis nangis lagi. mau luluh jantung oi. nasib comel tehehe.


yg nampak mcm Bos besar ni sepupu aku. Shafiq namanya. masyaAllah ya Rabbi nakal sungguh. adoi adoi. nakal sgt sgt. tapi entah. tanpa ubat pengasih pun digunakan, si Shafiq ni mcm dgr kata aku sikit. kalau aku panggil nama dia dgn nada suara thp oktaf, dia dh tak main main dh dia dgr dan senyap je. tapi sbenarnya, aku guna psikologi aje nak lembutkn dia. sebab aku kan belajar paper Childs Development dgn Behavioral Management kira aku aplikasi la serba sedikit input yg aku tahu tehehe.

kalau budak yg nakal mcm Shafiq ni, kita kena manjakn dia sikit. kena ckp perlahan lahan, ada eye contact dan pegang bahu dia dan urut perlahan lahan lepastuh ckp apa salah dia dan tegaskn supaya dia takulang lagi. setakat proses aku aplikasi semua tu, alhamdulillah menjadi la jugak.
tapi, kalau dh aku tak ada depan mata dia kang aku dgr la suara suara dgn pitching yg tinggi sebut, "Shafiq!!!". aku dh tepuk dahi dh time tu.




ha. tiga keping aku bg gmbr budak dua org ni. cheeky dan pandai posing kan. natural budak budak pandai posing ni ala ala comel. tapi masyaAllah nakal nak mampos. ni hah. sepupu aku. adik beradik. yg abang namanya Haikal. umur enam tahun. yg tecik tecik ala Bo dlm cerita Montser Inc ni namanya Nabila. Hanim Nabila. nama manja, Dikla.

yg abang nya dh ala ala spiderman nakalnya. lagi haru si Dikla ni apa abang dia buat, semua dia nak buat. si Haikal buang seluar, dia pun nak buang seluar. aku tepuk dahi. Dikla, kamu tu perempuan la Dikla ala ala.

suara Dikla sungguh tak tipu mcm Rani Mukherji. seraknya humangaih. kalah Ella. amboi betul. suka sungguh menyanyi lagu Amy Search takphm aku. pandai betul posing. belum nyempat aku suruh, dh mcm mcm gaya dia bagi.

si Haikal ni pulak apa lg, meneruskn kenakalan ayah dia, abang dia dan akhirnya dpt la dekat dia. kalau ada barang kaca kat rumah kamu, baik kamu simpan dulu siap siap takut nanti bdesing kang. sebab si Haikal ni suka sungguh lari mencicit. lagi lagi haru, Dikla wajib menonong follow abang dia. aku tepuk dahi secara perlahan-lahan. haih. nasib comel ganteng cute omel ala ala.

ini dia. ini dia hah. ini dia mata ayer pengarang jantung aku budak paling adorable comel comel yay, 'Ifwat. anak sepupu aku. lahir pd lapan mac dua ribu lapan bersamaan hari PRU ketiga. comel kan kan. adorable aje 'Ifwat ni. cerdik dan manis.

tapi dulu cengeng jugak. selalu nangis. selalu nangis. taknak kat siapa2 kecuali dekat ayah dia. tapi skrg dh cerdik yay yay dh nak dekat aku. wangi aje bila time dia tak u-uh la ya. suka main talipon bimbit, kalau dia nangis aku bg talipon aku menonong senyap lepastuh aku yg dup-dap dup-dap takut kena beli talipon baru.

bapak dia panggil budak beyek. entah apa maksud beyek aku tak pasti. sgt sgt la suka dgn ayah dia. dgn emak dia pun dia tak hairan sgt kalau ayah dia ada. tapi kalau dpt kat aku si 'Ifwat ni memang masak la haha. aku selalu ketuk ketuk tummy dia. sebab mcm buncit sikit pastuh cute cute.

dulu dia besar chubby lagi comel. skrg dh slim dh pandai diet tehehehe acah je. dh slim sebab skrg suka berjalan. dulu waktu dia obes, dia berat buntut sebab tu dia tak larat nak jln. kelakar sj bila igt balik time dia nak belajar jln waktu dia obes. dia angkat buntut sikit je pastuh dh dia dh taknak haha. nasib omel. alahai. yg ni pun aku rindu. budak tecik, I miss yuuuu la. miss yuu.

ha jgn taktau, si 'Ifwat ni dh ada sekendel yehuu gatai naih hang haha. sepupu aku ckp sekendel dia tu jiran sebelah rumah dia juga. smpaikn sepupu aku kena pi follow up nak ambil dia dekat rumah sebelah. haila 'Ifwat ni. babap kang.



jeng jeng. yg paling akhir, adalah yg paling comel! suka tak suka tak tgk dia. hai. nama caye ialah Zarif Asfa. caye comel kan. caye ade iras iras Amir Khan caye tahu.

tehehe. ni anak sepupu aku merangkap anak saudara aku la yay. cute aje si Zarif ni. manis muka dia. eyelashes dia humangaih panjang panjang dan melentik. sebab tu comel. ala ala mcm Jumbo la Zarif ni kan, kan.

sbenarnya, aku jrg jumpa Zarif. sebab, Zarif duduk jauh nu hah dekat Terengganu sobs sobss. tak sempat nak brmanja manja secara berlebihan. si Zarif ni dh dpt sepupu dh pun nama Balkis. tapi gmbr Balkis, Maklong Fatin taklarat nak upload sebab internet lambat kata Maklong. Balkis pun comel juga. ala ala Betty Banafe muka dia sebab ayah dia ada darah Indian. bukan ada darah, memang Indian la pendek kata tehehe. sebab tu Balkis comel mcm Betty Banafe yay tehehe.
.
.
.
.
.

ha. dh habis dh cerita pasal budak budak tomei tomei ni. kpd readers aku jgn la rasa geli geli yucks yucks nyampah nyampah pulak ye sebab aku terautomatik jadi ala ala gedik gitu bila ckp pasal budak budak ni sebab depa ni hah ala ala tomei sgt busyuk acem hashiummm. buat biasa sudah okay. jgn benci sgt kat aku.

sbenarnya aku pun mcm ala ala gediksnyerss akus nis aww haha. sorry sorry. tapi alahai kecomelan depa haih tak boleh di resist lagi. aww.


bila ckp pasal depa pun haih aku dh rasa diri aku di awang awangan ala ala comel. bila la aku nak jumpa lagi depa haih rindu. olos...

1 ulasan:

shafiq sabri berkata...

ramai anak...kahkahkah