Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

03 Oktober 2010

amalia




waktu tingkatan satu, aku sebilik dgn Malia. tingkatan dua pun. tingkatan tiga pun. tingkatan empat terpisah. Malia adalah versus aku. aku kecik, dia besau. aku gemuk, dia kurus. aku putih, dia sawo matang. aku kurang cerdik takbest aaa letak bodoh kan, dia pandai. aku malas, dia rajin. aku cute, dia lawa. aku peramah, dia pendiam. aku takpandai masak, dia pandai masak. aku suka conan, dia suka anak satria. aku taksuka maths, dia suka maths. aku suka tidur, dia suka tidur eh sama pulak.

aku mula kenal Malia waktu drjh enam, sebab kami sama sama attend Kem English di Langkawi. entah mcm mn, kami boleh ngam dan bila jumpa waktu tingkatan satu, kami jadi lagi ngam walaupun kami ibarat langit dan bumi. Malia langit dan aku bumi.

aku dgn Malia tak pernah sekelas dari tingkatan satu sampai tingkatan tiga sebab Malia budak pandai dan aku tidak. cuma waktu tingkatan empat, waktu miracle yg membolehkn aku dpt 7A sj yg menyebabkn aku sekelas dgn Malia si budak pandai.

Malia simple orgnya. pendiam dan tak byk ckp. eh dh pendiam tu takbyk ckp la kan. kalau nk dgr suara dia, kau kena buat lwk bodoh dgn dia takpun kutuk dia mcm yg aku selalu buat. Malia selalu takut takut kalau aku ajak dia buat benda jahat yg tak jahat sgt mcm ponteng kelas, ponteng prep, balik prep awal, ambik kuih lebih ataupun potong barisan. walaupun badan dia besar dan tinggi dari org lain dia tetap penakut apalah Malia ni.

tapi disebabkn Malia kelihatan inosen dan baik, Mak aku lebih percaya Malia dari aku. contoh yg membuktikannya adalah;

empat belas tahun
aku: "Ma, along nak pi tuisyen Bina boleh dak?"
Mak: "takpayah la. nak buat apa."
aku: "tapi, Malia pi jugak."
Mak: "okaylah."

enam belas tahun
aku: "Ma, along nak pi tuisyen Bina boleh dak?"
Mak: "Malia pi dak?"
aku: "Malia pi jugak."
Mak: "okay."

lapan belas tahun
aku: "Ma, along nak pi Mall boleh."
Mak: "nak pi dgn siapa?"
aku: "dgn Malia".
Mak: "okay."

dua puluh tahun
aku: "Ma, along nak pi Alor Setar dgn Malia."
Ma: "okay."


kadang kadang aku rasa kalau tak ada Malia, aku tak akan ada life. Mak aku rasa Malia mcm guardian angel aku. dan aku pulak rasa mcm aku ni bad influence kpd Malia tehehe.

Malia,
selamat dua puluh satu.
terima kasih utk masa yg hang ada utk aku
aku syg hang senyap senyap mcm dulu dulu dan sampai bila bila
nanti aku kahwin, hang akan dpt tempat VIP sebab hang memang the very important person dlm hidup aku. tak ada hang, aku tak akan dpt pi tuisyen Bina dan tak dpt jln jln di Alor Setar mcm org lain. okay sayang hang byk byk.


Love.

4 ulasan:

L.I.F.E.1.2.3 berkata...

hehehehe
melia epi besday
melia vs faten

melia: .........
faten: potpetpotpetpotpetpotpet......

jgn marah ;p

ftn berkata...

:D versus!

bUttErfLy berkata...

saya suka,,, =)

ftn berkata...

butterfly, who are you? Malia kh?