Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

01 Jun 2012

gambatte!


Assalamualaikum! Hai! *kenyit mata :P Alhamdulillah, dh nyempat nk up entri setelah sekian lama. setelah hati terluka *refer entri sad story setelah sibuk isi e-form segala kemain skrg, borang2 semua versi maya maya dh takmain dh pakai2 kertas kan setelah habis exam yang meskipun 2 paper ibarat 2ratus paper gulp. Alhamdulillah dan ini bermakna, aku tinggal lagi satu semester lagi yayyyyyyy. Lagi 1 lagi diulangi lagi 1 bersamaan dengan 6 bulan. dan dlm 6bulan ni, tahap sibuk dia akan naik beberapa juta kali lemon la berbanding previous sem sebab final semester kan.

 first month within 30 days, aku akan ke sekolah mcm biasa, prev school utk mnjalani internships dan activities yg bakal dijalankan adalah create projects, including buat proposal, work on semua la eg.kem motivasi upsr ke, program kitar semula etc paham dak? gituewww la. lepastu busy dgn buat thesis, work on thesis, collect data bagai pastu present gulp tu yg paling seram lepastu kena publish journal dan segala thesis-thingy la. lepastu kuliah sat, lepastu exam cm biasa menyampah, lepastu kursus cikgu2 yg belambak nak mampus dan tadaaa habis. tapi bukan habis begitu saja, sementara nk jd cikgu tu, ada interview lagi nyah oi, tu pun dua kali gulp gulp juga alahai. 

Tapi biasalah kan, bukan senang nak senang =D semua orang pun mesti ada kesusahan dia sendiri punya, mesti ada. mcm aku, dh byk ups downs ive been through, dh byk bad dan sweet experiences yg dapat tu pun tak cukup dan tak akan cukup. setiap kali gagal, aku menangis sambil makan haha. makan tu ibarat reliever-stress aku jgn dicontohi tak baik nyah. pastu aku akan bermuhasabah balik sebab apa gagal, dan cuba think positives. mana ada manusia yg tak pernah gagal? kan? =D Mark Zuckerberg *mind the spelling pun tak habis belajar kat Harvad's tauuu ha. jadi sebagai penguat semangat, sematknlah kata2 smgt dlm diri sendiri, clenching your teeth, patting your chest and said loudly, I can do it! As long as Allahs bless is with you InsyaAllah, you can do it. Sebab, our future, our success story sebenarnya dh ditentukn oleh Allah cuma kita usaha sebab kita nk please Allah, nk Allah suka dgn kita kan :D sebab tu kita usaha. Haa paham idok? Jadi bg mengakhiri entri ini, aku up la sekeping foto cun utk tatapan kalian sekelian okay? nah



Tiada ulasan: