Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

09 September 2009

sabar ya

aku tepuk perlahan
pipi mulus tidak mulus
sedar syg! ini bukan masanya!
cepat kembali dari anganan
tengok sini. depan ada masa depan
di belakang itu namanya silam

aku usap lembut
telapak tangan kasar
aku bw kedua tangan
telangkup di dada
mengurut-urut lemah
duhai hati, tabahlah!
usah dikenang brg yg lepas
pencak kakimu, lihat dgn tenang, hadapi dgn berani,
esok itu misteri

aku raup wajah kusam
tepuk lembut pipi sendiri
duhai mata! sudahlah!
jgn bertangis tangis
mengenang dunia
sini lihat!
pegang akhirat dulu

duhai diri
duhai hati
sabarlah
Tuhan syg kamu
Tuhan syg kamu
Tuhan syg kamu
perlu apa kamu lagi?
kamu sudah ada segalanya bila Tuhan syh kamu

*senyum*

tak apa. Tuhan syg kamu. kamu ada semua. sbr ya. :)

Tiada ulasan: