Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

25 Oktober 2009

sakit

salam. hari ni rasa letih sgt maybe sebab tadi ada sukan. aku masuk senam seni sahaja. walhal dalam hati beria dan teruja nak masuk acara balapan. tapi setelah dipertimbangkan dengan masa-masak dan secara mentah, aku tak masuk. kecewa sangat. okay. untuk pujuk hati, aku janji aku akan masuk utk next year punya.

sebenarnya, benda penting yang aku nak fokuskan dalam post kali ini ialah tentang diri sendiri. tahu tak, lately, aku sangat sangat sangat sangat tak lalu makan. dulu, standard aku makan utk sehari adalah, 3 atau 4 kali. tapi kali ini dh brkurang menyusut menjadi 2 atau sekali sehari

balik Deepavali, aku timbang berat. aku mcm dh agak berat badan aku akan sangat menyusut. sebab, aku dh tak lalu mkn, before Deepavali lagi. tapi aku tak expect berat aku akan turun mendadak! bayangkan, aku hilang 5kg, dalam hampir 2bulan lebih.

padahal, selama ni, sikit punya letih aku brsenam, jog, main main, nk kurangkn berat. sebab aku takut obes. kalau obes aku boleh dpt diabetes. sebab, diabetes ni Gen. ayah ada. tamau tamau. tapi, hasilnya, tadaklah segempak ini.

dan lately juga, kalau brjalan setakat bberapa kilometer sj pun, aku dh mengah.pdhal sebelum ni aku aktif. aktif dlm segi kata, ceria dan cergas. tapi skrg, entahlah. nak ckp pun tak tahu.
mungkin ini antara sebab sebabnya:

1) tidur lewat kerana bermati-matian buat esaimen yang mcm apa lagi!
2) disebabkan over letih kerana overload dan overwork, aku end up jadi lesu hingga hilang appetite.
3) jemu dgn makanan di Cafe, sebab dh setahun lebih mkn lauk yg sama menu. tolong improve. ikan kembung dekat Penang, tak mcm di Kedah. tak best langsung!
4) byk mslh terpendam, smpai tak larat nangis, sampai lebam mata-mata, end up, aku prefer nangis dr makan
5) tidak meluahkn masalah, sungguh buat aku sakit. tapi mslhnya, that's me! oh *sigh*

itu sahaja. i'm going to sleep.

Tiada ulasan: