Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

12 Januari 2010

kalian

cinta aku pada kalian seperti
mekarnya ros pagi
dengan merahnya berseri-seri
di mana embun subuh masih menitis terperi
dicium harum, disentuh enak, didakap bersemi.

cinta aku pada kalian ibarat
awan lembut biru berbalam birat
dipandang indah, dimimpi hikayat
jauh tak tergapai, dekat tak terlekat
dan di setiap kepul tersimpan rahsia tak terlihat.

cinta aku terlalu abstrak utk dicerita
kerana mungkin terlalu sarat dgn cinta
terlalu lebat dgn kasih, terlalu hebat dgn cita
tak tergambar bagaima sebenarnya rasa

sebab,
kalian itu nyawa aku separuh
kalian itu tulang tolong merusuh
yang menyangga setiap incinya aku
yang mendukung sekian apa adanya aku

sebab,
kalian itu jiwa aku setengah
kalian itu aura cakera indah
yang pada setiap desir angin kalian, nama aku ada
yang pada setiap desir ribut taufan, nama aku ada.
masih.

aku sayang kalian
kalian itu teman
cermin bayangan

kau nak kenal aku?
kau tengok kalian.

kalau kau gelakkan kalian
kau seperti sedang membahan aku

kalau kau benci kalian
kau seperti sedang menerobok jantung aku

kau tidak perlu membahas apa
untuk menjauhkan aku dgn mereka
sebab, aku kenal mereka lebih lama
aku rasa mereka telah hidup dlm jiwa
sebenarnya telah lama
cuma baru diperjumpa Dia
utk kami ini saling bersama


tapi kalian
dengar sini sebentar.

i
love u guys.
but,
i
don't love yours' love.


terima kasih kalian.

Tiada ulasan: