Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

13 Mei 2010

cerita manis

sebenarnya dekat,
cuma tidak terlihat
walaupun jauh,
tunggu masa ia akan berlabuh

pada manisnya seperti gula
bukan letak di aku menentukannya
percayalah pada setiap kata-kata Tuhanmu
yg telah menciptakan engkau dgn penuh kasih tepu

betapa masa telah mendewasakn aku dgn nyata
setiap episod ronyok meminta disudikn pada yg belum tiba
aku sudah tidak seperti dulu lagi
sudah tidak seperti dulu lagi

pada sementelah di luaran aku berbeda jauh sekali
minta aku jgn menyinsih dan lari mati dari sini
sebab, hati aku yg telah bertambah besar ruangnya utk cahaya
sebenar, masih tetap ada di sudut paling terpencil dikhas cuma






and, i am here with you



Tiada ulasan: