Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

19 Mei 2010

cerita takmahu emo.

okay. utk mengelakkn aku jadi emo, maka aku nak bercerita pasal femili la. boleh? kali ini aku menulis utk escapism setelah penat memerah ugut eh otak di peperiksaan sebentar tadi yg entah ah apa yg aku jwb pun ah entah.

pertama, tentang Ayah. Ayah aku dh pencen. pencen bomba. dulu gemuk. sekarang dh kurus sebab dapat diabetes. Ayah memang pandai masak. sangat. Ayah suka cuba resipi yg baru baru dan pelik pelik. kalau siapa siapa taknak jadi anak derhaka, jgn ckp apa apa. sebab Ayah sentap senyap. Ayah suka tangkap ikan, masak, sapu sampah, berkebun dan paling dibenci adalah menyidai baju. memasak tu passion kot. kalau hari raya, Ayah akan kawtim dgn mama masak. aku? cm biasa. mandur selamanya. :D

kedua, tentang Mama. Mama belum pencen. lagi sepuluh tahun nak pencen eh betul ke. aku lemah konsep penambahan. Mama tegas orangnya. pendiam. tapi kalau letak Mama bersebelah dgn ayah, Mama akan jadi chatterbox berjaya. memang isteri misali sungguh.

pertama seterusnya, aku. nak kena cerita ke. eh eh malu la eh. aku biasa saja. tak dpt digambarkn sebab tak ada gambaran tepat sebab aku selalu bertukar. bukan bertukar wajah. tetapi org kata apa, bertukar personaliti. eceh. tak ada la. I am a chatterbox. aku ada ailurophobia. entah betul ke tidak spelling nya. ah google sendiri. tulis banyak, letih. aku takut kilat. aku suka membaca. sangat sangat. tapi aku tak suka membaca utk exam. kalau tak exam, membaca jadi passion aku. kalau exam, membaca jadi bukan passion dah.


kedua, adik aku. nama komersial ati. nama sedap, ati ayam. nombor talipon eh eh mana boleh bagi. nanti emak marah. suka memasak, sukar mengemas. kurang cantik, lebih cerdik. suka baca novel cintan yecksss tak suka aku kecuali yg kawtim dgn aku adalah hlovates'. okay dh.

ketiga, adik lagi. adik ketiga. nama artis cua. nampak panggilan, tam. ah-ha. tepat sekali sebab dia gelap gelap sikit. suka tidur sukar bangun tidur sampai nama panggilan dia jadi ratu tidur. kurus kering. kurus yang kalau angin tiup, wushhhh jatuh.

keempat, adik juga. betul lah. aku kn sulung. mesti la budak budak bwh aku ni adik. kan. nama manja iya. nama pendek iya ngeng. ngeng tu rahsia. tak boleh cerita. ni kalau dia pandai teknoloji, dia bukak belog aku, mau dia cepuk aku 40 jam tanpa henti. dia sorang sj tak ada fesbuk lagi. iya hebat. legend dlm femili aku. sebab, dia duduk hostel tak sampai 24 jam. terer betul. hanya menggunakan taktik reverse psychology utk ugut takmahu makan, Mama dan Ayah terpaksa withdraw iya dari asrama. bernas sungguh hang, iya. buat aku jeles dan menyesal terkenangkn lima tahun di asrama. haih betul. pemegang tali taekwando hijau. tapi selalu kalah dlm acara cepuk melepuk bersama aku haha.

terakhir dan tiada lagi dh pasni sebab cukup dh lima. takmau dh adik. byk sangat. akhir sekali, ena. nama tak betul, ena buncit. ena suka melawa. dari kecik sampai umur empat belas. tapi tak lawa lawa haha. suka melawa sukar mengemas. ni yg aku pantang dgn dia. dari hujung dapur sampai hujung ruang tamu, mesti akn jumpa barang2 dia dari aspek buku teks geografi, kotak pensel, tudung, anak tudung, kasut sport, buku sejarah tingakatan dua pangggg aku cepuk dia. mentang2 ada empat kakak, empat empat dia babukan. dasar ena buncit. paling panas, dia tulis status fesbuk dia mcm ni, "bai bai along. aina pi kelantan sabtu ni". okay lebih kurang la ni. panas aku. dh la aku yg nak pergi ni tak boleh. saja nak hangin kan aku la budak aina ni. tengok la. lepas ni, kasut sport siapa yg terlekat nila tu, kita tau dh kasut siapa haha. yes...

okay. hilang dh sikit rasa emo. malas dh nak taip. ini saja dulu. ini saja.

4 ulasan:

L.I.F.E.1.2.3 berkata...

hahaha...cik fatin mmg pnakut kilat. sila pkai sarung lengan yg tebal jika b'sma fatin d ari ujan. trust me u need that thing more than an umbrella. hahahahaha maaf cikgu bsar!
eh dh brani ngn kucin kah cikgu???

Hzwan Hammad berkata...

haha..mnrik jgk fmly hg ni..tp sygnya cz hg ckp sorg adk hg pn xlawa..kalu x aku nk tackle dh..haha

ftn berkata...

meknie: ailurophobia is fear of cat u know. kilat itu membunuh! sorry siapa siapa yg dicakar tercakar haha

hazwan: sebab tu aku ckp tak lawa. sebab takmau bg depa di tackle. hahaha

L.I.F.E.1.2.3 berkata...

hahahaha....mls nk google. bru igt dh xtkot kucin ;p