Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

06 Mei 2010

farisha assila


apa kamu rasa, bila mana Tuhan kurniakan kamu kawan yg dapat faham Sahara kamu hanya dengan menelaah dan menjelajah setiap baris tulisan kamu yg jenisnya menghambur perasaan dan mencampak semua apa perasa di setiap tulisan bukan dgn kata-kata?

ini dia, dia. sahabat yang Tuhan kurniakn kepada aku lewat umur aku menginjak dewasa dh masuk maktab, dari zaman zaman foundation. waktu zaman foundation tak ada la kamcing sgt sebab, dia budak baru. maka, warm up tu lmbt sikit. :D tapi, dia terbaik.

dia persis aku. dlm byk aspek. dia suka kn puisi. aku juga. dia kecil, aku pun. aku comel, dia tiru eh eh tskk. dia pelupa, aku separa pelupa. dia manis, aku lebih manis. dia cerdik, aku bijak. dia selalu tersasul, aku fasih kadang kadang. dia baik, aku tak jahat. haa apa lagi. byk dh tu aku letak contoh juga. dapat tak? dapat tak? sama kan.

dan aku rasa, ukhuwah kitorang makin bersemi sejak sama sama ikut dan berada di jalan dakwah pada bermulanya sama sama mengikuti usrah. manis betul kan persahabatan yg berlandas demi Dia? manis.

dan adalah sesuatu yg mustahil dan imposibel apabila sesuatu persahabatan itu tak dilanda badai dan gelora dan hasad dan dengki. oih byk dan, salah sintaksis ni. tehehee. tapi, insyaAllah, kalau kita bersahabat semata demi Dia, Allah akan jaga. Allah akan redha.

semoga, persahabatan kita akan selalu diredhai Allah eh sayang.

sayang, awak tahu kan saya syg awak. even tulis sayang sayang ni pun saya dh meremang sebenarnya. tapi takpe. awak kan kawan baik saya. terima kasih sebab sama sama minat puisi. sebab faham puisi. ada la juga kwn yg boleh saya gila gilakn utk ckp, kaji, cerna dan hadam tentang metafora, perlambangan dan makna segala bagai sesuatu karya. terima kasih atas segala sokongan utk cerita pendek saya. terima kasih utk sama sama ada minat dlm bidang seni. (seni bukan setakat maksud nyanyi ya anak anak). terima kasih utk tak kata saya jiwang semata mata kerana suka pada retorik, makna, semantik dan sinonim.

terima kasih kerana faham. awak tahu, saya suka sgt bila awak tak terus terus ckp saya ni apa apa entah bila saya kenalkn awak dgn kak fynn. saya suruh awak explore dia dulu. dan seronoknya, awak pun suka dia seadanya, dan suka pada jiwanya. sebab, itu lah tujuan saya kenalkn dia pada awak. utk sama sama fhm perspektif dia yg luas tentang dunia. saya suka. terima kasih sebab buat akaun reverb semata mata utk dptkn melodi jiwa dia. senang saya. bluetooth saja. hehe.

terima kasih kerana tak pernah paksa saya cerita apa perasaan saya sebab awak tahu itu adalah benda paling saya benci dan sukar nak buat but u know what, awak byk tahu rasa saya. er taklah byk, tapi separuh. hehe. dan siyes, saya rasa selesa bkongsi dgn awak tapi bukan melalui kata kata, tapi penulisan. i talk well with my writing. inbox fb dan ym menjadi saksi kan.

terima kasih banyak banyak utk selamanya yg awak ada di sisi saya tapi takterlihat oleh siapa siapa hatta saya. saya tahu. awak ada diam diam.

dan utk skrg, saya akan berdoa utk sejahtera awak. utk bahagia awak. utk senyum awak. utk sayang awak. awak kuat lebih dr yg awak sangka. ya. please, tetap perkasa ya syg ya. u always have me, sayang. i love u. i love u. i love u. okay dh. cukup tiga i love u. tulis lebih lebih kang rasa nak muntah pulak tskk tsk hehehe. jgn putus asa utk terus ada di jalan ini ya syg ya!

jln dakwah memang payah. tapi, manis.

selamat hari lahir, sayang!

guna kunci 21 utk capai segala impian yg baik baik!

love.




4 ulasan:

farisha assila berkata...

fatin :')

ini hadiah paling baik.
jujur.
time kaseh syg.

tahu knp ini plg baik?
sbb entry ni mcm tongkat menahan kite y sedg rebah.

thanks babe :')

ftn berkata...

u have me.
this one is for u
u have the right to accept this
because, u are my dear
dearest

:)

kuat sayang! okay!

Hzwan Hammad berkata...

nt besday aku hg tulis la cmni jgk fatin..hehe =P

ftn berkata...

cececeh. bayar bayar :D