Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

20 Januari 2012

haiiiiiiiiiiii




Dah 2012 kan? Januari pun dh nak habis lagi seminggu. 30 Januari aku dh mula kembali ke sekolah. Kembali sibuk dgn dunia cikgu-cikgu. Hadoi...Punya la azab nk jadi seorang cikgu. Aku terasa nk lempang saja siapa yg kata nk jd cikgu senang. tak senang oi tak senang. Mental fizikal memang diasak hebat dgn tanggungjawab dan amanah. sebab klien cikgu adalah manusia. manusia yg nk diolah. olah jadi apa haaa itu yg susah. manusia2 yg diolah ini lah yang akan tadbir negara satu hari nnti. kalau aku didik budak2 sambil lewa, kamu agak2, budak2 tu nk jadi apa? haa tanya, jawab sendiri ye. tak tak tak. aku bukan nk menampakkan betapa hebatnya kerja cikgu berbanding kerja lain. kerja lain ada susahnya. entah2 lagi susah. mcm doktor. klien nya adalah manusia. nyawa manusia. jiwa manusia. cuma, aku saja nk bercerita tentang ketegangan jiwa seorang pelajar perguruan akhir tahun seperti aku ni. aku taklah mengharapkn simpati, sebab ini adalah pilihan aku, cuma kalau disudi, kalian yg asyik menatap tulisan picisan ni, boleh la mengkirimkn gugusan2 doa utk menguatkn semangat aku yg hari2 rapuh. biasalah. jiwa manusia mcm aku, yg agak fragile ni. :p

dh lama, aku terasa nk menulis mcm ni. menulis tentang hati. menulis tentang cinta. hep hep, cinta kepada Dia la bukan dia. haaa nmpk tak beza tu? taknmpk, pendek umur eceh. :p
tapi dek kerana masa dan masa dan masa, alasan tipikal sekali lagi, pelahiran perasaan ini tpaksa dibendung. setiap kali nk tekan pautan blog, terasa bersalah sebab thesis di pop up MW window yg diminimize all the time, asyik mengaburi mata. maka, aku dahulukan keperluan berbanding kemahuan. ya lah, sebab kejayaan memerlukan pengorbanan dan pengorbanan ini lah yg aku lakukan. dan byk lagi jenis pengorbanan yg tak terungkap dek bicara. amboi bahasa taknak kalah! :p

eh, dh lama aku tulis kan. aku ada schedule lain pula. maka, ijinkn hamba yg busy ini mengkundurkn diri ya. jumpa lagi di lain entry, jika ijin Tuhan!


Love,
Ftn

1 ulasan:

L.I.F.E.1.2.3 berkata...

cikgu faten rindu~~~~