Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

20 April 2012

pop up


Assalamualaikum! Ya Allah lama ya amat aku tak blog kan kan kan? alah, apa ada hal bukan org bc pun blog rempit aku ni hahaha. tapi apa ada hal, memang aku tulis blog utk aku tulis benda2 yg aku nk bc sendiri je lebih kpd bacaan syok sendiri hahaha eh terketawa kuat pula. maaf maaf. dh lama tak menulis byk benda nk update sbenarnya tapi tak nyempat2 sebab sibuk ke sekolah. tapi Alhamdulillah next week dh final week yehuuuu! Lega dlm sedih. lega sebab takpayah stress nk meeting dgn kerja selama 12 hours dh. tapi sedih sebab sobs sebab sobs sebab nk tinggal anak2 murid weh. dhla anak2 murid aku kali ni stok aaron aziz sobs tapi yg tak stok aaron aziz pun aku syg hapa. sobs. taktahula mcm mana aku nk ngubat hati yg rindu ni nanti sobs. depa la racun depa la penawar.

kalau stress dgn benda2 lain, tgk muka anak2 murid even yg nakal tahap hantu pun, hati aku cair tau dak. ya lah, maybe sebab budak2 takbyk dosa mcm kita2 lg. ataupun, memang aku hati ada taman ehem. eh tiba2 dh mcm lost nk tulis apa, sebab rs mengantuk.

last but not least, meh aku cadang satu buku utk pembaca maya semua, buku tajuk ~Helping kids help themselves~ by e. perry good. Aku jumpa buku ni pun dlm kelas aku. budak2 tgh jwb crosswords utk Englis week, aku pulak bosan dan tadaa aku pun saja amik buku ni dan baca. Biasa la ulat buku mcm aku ngehehe ulat buku tuewwww rs cam klasik pulak pakai simpulan bahasa haha. buku ni memang bagus gilaaaaaaaaaaaaa. gilaaaaaaaaaaaaaaaa. walaupun page buruk cover cm biasa mcm apodia cover takdak graphic langsung, ada gmbr burung 2 ekor tajuk besar gedabak warna purple kuning gila tak rock, tapiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii isi nya ya Allah, bagus gila. satu demi satu page aku selak, sebab aku memang impress gila dgn buku ni meski tahap English aku so-so jewww. content dia memang bernas dh menghentak sanubari habaq hang. utk memendekkn cerita, buku ni mengajar cikgu atau ibu bapa cr mengajar anak2. seriously, byk la isi dan input2 dia yg ibarat terkena batang hidung mancung pipi pauh dilayang eh tiba2. buku ni memang paling sesuai utk teachers and parents la. tapi, kpd siapa2 yg bakal membina family, atau yg bakal terlibat dgn budak2 mcm aku, memang aku cdgkn bacalah buku ni. tak tak aku bukan promoter jual buku ke kerja kat bookstore ke tak, tapi sebab barang best eh mcm jual dadah pulak hahaha, tapi sebab buku brmanfaat, aku pun tanpa segan silu eh kemain ayat, mencdgkn kpd u all utk bc buku ni. cr la smpai jumpa. buku lama ni tahun 1992. dia takla words semua dia ada illustrations burung tu yg mcm ala ala cute pastu tambah point2 memang superb la utk org yg suka bc benda2 penting dlm bentuk santai. okay tu saja. mls dh nk tulis. rs nk zzz. `

Tiada ulasan: