Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

21 April 2012

POV


Aku baru perasan, bahawasanya kita akan betul2 belajar mengenai something bila kita dh melalui situasi tersebut berulang2 kali. tho aku pegang pd setiap yg berlaku ada hikmahnya, tapi aku tak pernah hargai dan sedar apa hikmahnya atau aku buat2 tak sedar. standard. manusia memang cepat lupa. dia dh jatuh lubang depan rumah dan dia remind diri sendiri utk tak lalu jln tu lagi but in next two weeks, dia jatuh sekali lagi except kau letak papan tanda awas la okay apohal tah contoh aku mcm bengap jewww tapi faham kan kan faham kan? :p

Hari aku mcm baru tsedar dr lena yg panjang la, lena yg panjang tu means kau tidur dr 8pm smpai 4am esok, pnjg kan? durasi aku tdo semalam, aku pun taktau aku tdo ke atau pengsan hewhewhew. pendek cerita, baru hr ini aku dpt pengajarannya dan aku boleh quote la pengajaran yg aku dpt. okay mcm ni la dia punya quote pengajaran, 'if you are not happy with something in your life, you feel you cant achieve happiness with the things you used to be happy with in the past, change! go and try find another happiness, everywhere, and anywhere. InsyaAllah, you'll find it'. aku yakin gila la dgn pengajaran ni sebab ive been through dh. so, memang aku thumbs up la dgn quote, 'experience is the best teacher. kalau kau tak lalui some situations, kau tak face with some kind of probs, kau tak kan tahu mcm mn rasanya, mcm mana sakitnya, mcm mana nk handle. Sebab itu lah, manusia diuji. Allah dh tahu natijah ujian yg diberikn kpd manusia. sebab, hasilnya memang manis dan menakjubkn. kau akan nmpk benda2 yg kau tak pernah nmpk before this. kau akan lebih mensyukuri kehidupan. tak jadi noob sgt, ibarat merak mendabik dada memandang langit ecewahhh haha ayat taknk kalah! :P

tapi, ni just my pov la kan. tpulang kpd kamu. sebab everyone's experiences is unique in its way. just nasihat aku amboi kemain nk nasihat org, aaa tak kira tak kira nk nasihat juga *buat muka minta pelempang*, sabar, sabar, sabar dan be positive. jgn hidup dek puji, dan mati dek keji yob! haaa gitulah pesanan terakhir aku ecewahhh. apohal tah lately makin rajin update belog ni ehemmm.

Tiada ulasan: