Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

29 September 2010

aku minta disudikan Tuhan

aku minta disudikan Tuhan
utk terus ada dekat dgn aku sampai, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

utk memangku rebah rapuh jatuh aku, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

utk dakap aku erat saat aku mati sebelum masanya, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

mengangkat mayat kosong ropong aku tika aku hilang jiwa dan sepi, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

menepuk kalbu aku mesra dan berterusan memberi redha, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

membobok aku lena aman tanpa sepicing ngeri menjelma dan meringan segala beban percuma, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

memasak teguh lemah aku yg dikuis sedikit serasa setengah jiwa terbang pergi, selamanya

aku minta disudikan Tuhan

utk tidak membenci aku lalu pergi meninggal jauh dan melupa aku terus terhenyak jauh ke dasar mantel hilang tidak berwujud, selamanya


aku minta disudikan Tuhan

utk nmpk aku, selamanya
utk nmpk aku, selamanya
saat nama aku hilang luput dari mata dunia.
Kau tetap ada. tidak beralih.


27/07/2010

Tiada ulasan: