Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

29 September 2010

mungkin ini takdirnya

mungkin ini takdirnya
aku disimpang jauh dari dunia
semata supaya didekatkan hati dengan Dia

mungkin ini takdirnya

aku terperosok jauh tidak terkelih
semata supaya diangkat aku di pandangan Dia

mungkin ini takdirnya

aku diluput nama dan terpadam dari dunia
semata supaya dilena aku dalam dakapan Dia

mungkin ini takdirnya

aku terhenyak jauh dan direntap pergi dari semua
semata supaya dijulang hati aku dekat dengan Dia



mungkin ini takdirnya

Dia tentukan aku dalam begini rupa

bagaimana harus aku definisikan sahara aku yg sebenarnya benar kontang

aku diukir jauh dari cinta
aku dilebur punah tanpa jiwa
namun aku cuba mendewasa dgn cinta Dia

sehingga aku merasa aku terlalu memberi

dan mengulum hati sendiri

pada saat aku taburkn semua

dari sahara menjadi oasis
aku ditinggal dunia, semula


mungkin ini takdirnya


tidak perlu bohong aku

sebab, aku sudah lama berhidup dgn takdir ini
sudah lama
sehingga,
jiwa aku sudah rapuh separuh
dan menunggu masa utk lebuh

mungkin ini takdirnya

semoga dgn doa yg aku kirim
mampu membahagia semua manusia


mungkin ini takdirnya

aku dilahirkan sebegini rupa.


28/07/2010

Tiada ulasan: