Dengan nama Tuhan yg Maha Mengasihani dan Maha Penyayang

Inilah dia; tentang aku yg terpaling biasa dan hina.

29 September 2010

tak dikelih

kalaupun kelam tak tersuluh terang
oleh benderang cahaya gemilang
aku tetap ada memangku janji yg pernah ditaut dahulu dan pasti

kalaupun suram tak terlihat kurang
oleh benderang cahaya cemerlang
aku tetap ada memaksi hati yg pernah dikaut dahulu dan mesti

apa dosa aku mendaki engkau
sampai tak dikelih hati aku lalu disakiti
kalau sungguh aku menujam nista dan noda
maka khabar pada aku dan minta aku untuk mengubah
jangan kau telan dan hadam konon demi menjaga hati
sampai bernanah membusuk dan menghukum aku tanpa mengetahui

apa dosa aku mendaki engkau
sampai tak dikelih hati aku lalu disakiti



takmengapa. I'm used to it

14/07/2010

Tiada ulasan: